زلزله در صدر جدول لیگ برتر ایران

پرسپولیس به لطف برد دربی و توقف سپاهان در فاصله سه هفته به پایان فصل صدرنشین شد

تیم پرسپولیس در بازی دوستانه با تیم ملی نوجوانان ـ پرسپولیس نیوز

لیگ برتر ایران یکی از حساس‌ترین فصول خود را پشت سر می‌گذارد و رقابت برای قهرمانی هر دم ماجرایی تازه خلق می‌کند، اما این فصل یکی از سردترین فصول لیگ برتر برای دوستداران فوتبال در ایران است و خبری از کری‌ها و تب و تاب فوتبال به شدت گذشته نیست. آنچه در پی اعتراض‌های سراسری مردم ایران رخ داد؛ به قتل رسیدن بسیاری از شهروندان جوان و برخوردهای خشن حاکمیت و خشم عمومی در مورد رفتارهای حاکمیت، فوتبال را مثل بسیاری از جریان‌های دیگر در زندگی روزمره بی‌معنا کرده است.

دستورهای حکومتی مثل محدودیت‌ها برای ورود تماشاگران به ورزشگاه‌ها و البته درک بیشتر مردان علاقمند به فوتبال درباره محرومیت تمام‌نشدنی زنان از تماشای فوتبال در ورزشگاه‌ها، رغبت بسیاری از تماشاگران و حتی شیفتگان فوتبال را برای حضور در ورزشگاه‌ها کم کرده است.

جدول لیگ برتر فوتبال ایران در ۲۴ ساعت پرماجرا زیر و رو شد و پرسپولیس از رده سوم به صدر پرید. شاگردان یحیی گل‌محمدی حالا در فاصله سه هفته تا پایان مسابقات بخت اول قهرمانی‌اند و این تیم می‌تواند برای ششمین بار در هفت فصل اخیر به جام برسد.

پرسپولیس یکشنبه موفق شد شهرآورد تهران، حساس‌ترین بازی هفته بیست‌وهفتم را با تک گل عیسی آل‌کثیر ببرد و جای استقلال در رده دوم را بگیرد، ولی هنوز سرنوشت قهرمانی در اختیار سپاهان صدرنشین بود. گل‌محمدی بعد از بازی گفت که امیدوار است تیم اصفهانی امتیاز از دست بدهد، ولی کمتر کسی تصور می‌کرد که این اتفاق به این زودی رخ بدهد.

سپاهان فردای دربی میزبان ملوان، تیم دوازدهم جدول بود و در حضور هوادارانش فقط به سه امتیاز فکر می‌کرد، ولی این بازی عجیب با تساوی یک بر یک به پایان رسید و حالا این شاگردان مورایس‌اند که باید منتظر لغزش پرسپولیس بمانند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سپاهان هفته گذشته هم به سختی توانسته بود مس رفسنجان را شکست بدهد. در آن بازی مشخص شد که حساسیت هفته‌های پایانی و ورزشگاه پر از تماشاگر نقش جهان می‌تواند روی بازیکنان سپاهان تاثیر بگذارد. این اضطراب در بازی با ملوان کار دست سپاهان داد و آن‌ها با وجود فرصت‌های پرشمار نتوانستند به سه امتیاز برسند.

سپاهان که در نیمه اول چند موقعیت مناسب را از دست داده بود، سرانجام در دقیقه ۶۰ با ضربه سر مغانلو به گل رسید. برتری یک بر صفر نتیجه مطمئنی نبود و ملوان در دقیقه ۸۷ روی یک ضربه ایستگاهی و ریباند فداکار گل تساوی را زد؛ نتیجه‌ای که بیش از همه هواداران پرسپولیس را خوشحال کرد.

سپاهانی‌ها در پایان بازی اعتراض شدیدی به صحنه مشکوک به پنالتی دقیقه پنجم بازی داشتند که نورافکن در محوطه جریمه ملوان سرنگون شد. کارشناسان داوری بعد از بازی درباره این صحنه نظر واحدی نداشتند؛ ابراهیم میرزابیگی و تورج حق‌وردی معتقد به پنالتی بودند، در حالی که حسین زرگر و غلامرضا جباری تصمیم داور را تایید کردند.

ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان، خشمگین از اتفاق‌های بازی، بدون مصاحبه و با ماشین شخصی ورزشگاه را ترک کرد. هوگو آلمیدا که به جای مورایس به نشست خبری رفته بود، درباره داوری گفت: «جوابی ندارم، جواب را خودتان می‌دانید. ملوان آمده بود که زمان را بکشد. در بازی ما با تراکتور در تبریز دیدیم که در خصوص لیزر‌ها هیچ اتفاقی نیفتاد، اما در این بازی زمان بازی متوقف شد.» او همچنین گفت که امیدوار است در سه هفته باقی‌مانده نتایج به نفع سپاهان رقم بخورد.

لیگ بیست‌ودوم یکی از رقابتی‌ترین فصول فوتبال ایران در سال‌های گذشته بوده و صدر جدول چندین بار بین پرسپولیس، سپاهان و استقلال دست به دست شده است. تصور می‌شد که سپاهان با توجه به بازی‌های نسبتا آسانش صدرنشین بماند، ولی با تساوی نقش جهان تمام معادلات به هم ریخت.

سپاهان در سه بازی باقی‌مانده به ترتیب با نفت مسجدسلیمان، پیکان و مس کرمان، سه تیم پایین جدولی بازی دارد. پرسپولیس برنامه سخت‌تری دارد و به ترتیب باید با پیکان، گل‌گهر و نساجی بازی کند. با نتیجه عجیب نقش‌جهان، استقلال هم هنوز از کورس قهرمانی خارج نشده است. شاگردان سا پینتو در این هفته‌ها با صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور بازی خواهند کرد و البته در این بازی‌ها همچنان امید به قهرمانی دارند.

بیشتر از فوتبال